Az N és B kódú BMW motorok esetében a vezérlés kopást és nyúlását erősen befolyásolja a részecskeszűrő rendszere, miután az időszakos regenerációs fázisokban nagy hőváltozásnak és csökkentett kenésnek van kitéve a BMW motorja. Az N és B kódú BMW motorok esetében a vezérlés kopást és nyúlását erősen befolyásolja a részecskeszűrő rendszere, miután az időszakos regenerációs fázisokban nagy hőváltozásnak és csökkentett kenésnek van kitéve a BMW motorja. Joggal merülhet fel a kérdés az olvasóban, ugyan miért? Járjuk körbe a témát és világítsunk rá a pontos miértre. Az elmúlt évtizedben az autógyárakat egyre jobban szorongatják a magas környezetvédelmi normákkal, így lettek kifejlesztve és felszerelve a dízel motorok koromtárolóval, vagyis a részecskeszűrővel. Komoly vitákat váltott ki a DPF, azaz a Diesel Particulate Filter öntisztítási folyamata. Több verzióval is volt próbálkozás, de a leghatékonyabb és legüzembiztosabb megoldásnak az utó befecskendezéses öntisztítást alkalmazza a BMW a mai napig.
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
Mit is jelent ez pontosan? Bizonyos időközönként ( 500 - 600 km futásonként ) az autó vezérlő egységének a DPF szűrő nyomás szenzora megemelkedett különbözeti nyomást továbbít, potosabban telítettnek ítéli meg a részecskeszűrő koromtárolóját, ezért regenerációt, öntisztítási folyamatot indít el. Első körben utó befecskendezést, a motorolajat gázolajjal hígítja fel, majd elkezdi felfűteni a DPF szűrőt. Ebben a folyamatban közel 700 – 800 Fokos turbóhőmérsékleten áramlik át az elhígított motorolaj a turbón keresztül. Ilyenkor a vezérlés kenése is jelentősen csökken, illetve a motorolaj hőmérséklet változása is jelentős befolyással bír a vezérlés élettartamára. Tehát pont ezért ajánlott a gyár által előírt motorolajat használni és 10.000Km futás után lecserélni azt! Természetesen örökéletet nem lehet biztosítani a motor hajtásláncának, de ha odafigyelünk a kenés minőségére, megnövelhetjük az élettartamát.
Forrás: https://elesautoszerviz.hu/bmw-vezermulanc-csere/
További hírekink:
BMW vezérműlánc csereperiódus